Tuesday, May 29, 2012

ORWOga tivolis


Ühel päev sain enda kätte paar rulli vana slaidifilmi Orwo. Mõni rull aastast 1991, mõni 1972. Kuna mulle väga meeldib katsetada vanu filme ja pabereid, siis olin saadu üle rõõmus. Pistsin kohe järgmisel päeval ühe 1991.aasta rulli aparaati – puhusin selleks puhuks elu sisse oma vanale Zenitile ja läksin lõbustusparki klõpsima. Seal on just palju värvilisi atraktsioone ja natuke oli ka nostalgial kohta, kui tuli meelde Tšehhi lõbustuspark, mis suviti Tallinnas oli. Kuna ma ei mõelnud sellele, kas film tuleb välja või ei ja kas Zenit-E töötab või ei tööta, siis ma lihtsalt otsisin objekte, mida pildistada ja tundsin rõõmu Jupiter 37A-ga kadreerimisest.
Järgmisel päeval viisin filmi ilmutusse, kuna ma polnud kindel, kas slaidifilmi veel Tallinnas ilmutada saab, palusin laborandil see C-41 protsessiga ära ilmutada. Ta küll alguses natuke tõrkus, et ehk rikub filmi ära, ent ma ütlesin, et filmist mul kahju pole.
Ja suur oli mu (ja laborandi) üllatus ja rõõm, kui selgus, et pildid olid peal. Ja millised veel! Sini-rohe-punased. Kõik kaadrid olid tulnud välja. Mõnel olid rohelised, mõnel sinised või punased toonid ülekaalus, kuid oli ka üsna autentsete värvidega pilte. Nii mõnigi pilt meenutab postkaarti 1980ndatest. Igatahes mina jäin rahule ja nüüd mõtlen hoolega, mida järgmise rulliga pildistada. Ja kui veel õnnestuks slaidiprotsessiga ilmutada, mis siis veel saab ... 


























No comments:

Post a Comment